استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

جمله سازی با دارم کلاس اول

سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲ ق.ظ

جمله سازی با دارم کلاس اول : این مطلب شامل 15 جمله ساده و کاربردی برای دانش‌ آموزان کلاس اول است که در آن‌ ها از کلمه 'دارم' استفاده شده است. این جملات طراحی شده‌ اند تا به کودکان در یادگیری نحوه استفاده صحیح و معنایی کلمه 'دارم' در زبان فارسی کمک کنند. جملات ساده و روزمره انتخاب شده‌ اند تا برای دانش‌ آموزان در سنین ابتدایی قابل فهم و به یاد ماندنی باشند. این مجموعه برای معلمان، والدین و هرکسی که به دنبال راهنمایی‌ های آموزشی برای تقویت مهارت‌ های زبانی کودکان است، مناسب می‌ باشد.

جمله سازی با دارم 

1. "دارم به مدرسه می‌ روم."

2. "دارم کتاب جدید می‌ خوانم."

3. "دارم با دوستم بازی می‌ کنم."

4. "دارم نقاشی یک گل می‌ کشم."

5. "دارم سیب خوشمزه می‌ خورم."

6. "دارم برای معلمم نامه می‌ نویسم."

7. "دارم ریاضی تمرین می‌ کنم."

8. "دارم در حیاط می‌ دوم."

9. "دارم کمک می‌ کنم ظرف‌ ها را بشویم."

10. "دارم به موسیقی گوش می‌ دهم."

11. "دارم با عروسکم حرف می‌ زنم."

12. "دارم پازل تکمیل می‌ کنم."

13. "دارم خانه سگم را می‌ سازم."

14. "دارم با برادرم فوتبال بازی می‌ کنم."

15. "دارم یاد می‌ گیرم چطور بنویسم."

این جملات ساده و کوتاه برای کمک به دانش‌ آموزان کلاس اول در استفاده و فهم کلمه "دارم" در جمله‌ سازی مناسب هستند.

جملات ساده با دارم

  • من یک خانه دارم.
  • تو یک برادر داری.
  • او یک خواهر دارد.
  • ما یک باغچه داریم.
  • شما یک ماشین دارید.
  • آنها یک تلویزیون دارند.

جملات با دارم و فعل

  • من یک کتاب دارم و آن را می‌ خوانم.
  • تو یک مداد داری و با آن می‌ نویسی.
  • او یک اسباب‌بازی داره و با آن بازی می‌ کند.
  • ما یک کیک داریم و آن را می‌ خوریم.
  • شما یک سیب دارید و آن را می‌ خورید.
  • آنها یک بستنی دارند و آن را می‌ خورند.

جملات با دارم و صفت

  • من یک خانه‌ی بزرگ دارم.
  • تو یک برادر مهربان داری.
  • او یک خواهر زیبا دارد.
  • ما یک باغچه‌ی سرسبز داریم.
  • شما یک ماشین جدید دارید.
  • آنها یک تلویزیون بزرگ دارند.

جملات با دارم و اسم خاص

  • من یک خانه‌ی ویلایی دارم.
  • تو یک برادر به نام علی داری.
  • او یک خواهر به نام سارا دارد.
  • ما یک باغچه‌ی گل داریم.
  • شما یک ماشین پراید دارید.
  • آنها یک تلویزیون سامسونگ دارند.

جملات با دارم و جمله

  • من یک خانه دارم که در آن زندگی می‌ کنم.
  • تو یک برادر داری که خیلی دوستش داری.
  • او یک خواهر دارد که خیلی با او بازی می‌ کند.
  • ما یک باغچه داریم که در آن گل‌های زیادی می‌ کاریم.
  • شما یک ماشین دارید که با آن به مسافرت می‌ روید.
  • آنها یک تلویزیون دارند که در آن فیلم‌های زیادی می‌ بینند.

نمونه‌ های دیگر

  • من یک سگ دارم که اسمش باباجون است.
  • تو یک گربه داری که اسمش موش موشی است.
  • او یک ماهی داره که اسمش طلاست.
  • ما یک پرنده داریم که اسمش قشنگ است.
  • شما یک خرگوش دارید که اسمش سفید برفی است.
  • آنها یک اسب دارند که اسمش یوزپلنگ است.

تمرین

حالا شما هم جمله‌های خود را با دارم بنویسید. می‌توانید از موضوعات زیر استفاده کنید:

  • اعضای خانواده
  • وسایل خانه
  • حیوانات خانگی
  • وسایل مدرسه
  • وسایل بازی
  • وسایل نقلیه
  • خوراکی‌ ها
  • لباس‌ ها
  • مکان‌ ها

امیدوارم این جملات برای شما مفید باشد.

در ادامه ببینید :

جمله سازی با کلمه قطره مناسب کلاس اول و دوم

جمله سازی با کلمه می داند کلاس اول

جمله سازی با کلمه ایستاد برای کلاس اول

جمله سازی با کلمه روستا کلاس اول

جمله سازی با ترازو کلاس اول

جمله سازی با کلمه ایست کلاس اول

جمله سازی با کلمه مخصوص کلاس اول

 

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی