استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

جمله سازی با کلمه راستگویی کلاس دوم

دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۰۳:۱۱ ب.ظ

در این مطلب ، نمونه‌ هایی از جمله‌ سازی با کلمه "راستگویی" برای کلاس دوم ابتدایی آورده شده است. جملات ساده،  مرکب ، شرطی و پرسشی با این کلمه ساخته شده‌ اند. همچنین ، انشا کوتاهی درباره اهمیت راستگویی نوشته شده است.

این مطلب برای دانش‌ آموزان کلاس دوم ابتدایی و والدین آنها مناسب است. هدف از این مطلب ، آشنایی دانش‌ آموزان با این صفت نیکو و یادگیری جمله‌ سازی با آن است.

جمله سازی با کلمه راستگویی کلاس دوم

جملات ساده

  • علی راستگو است.
  • زهرا همیشه راست می گوید.
  • من راستگو هستم.

جملات مرکب

  • علی راستگو است و همیشه به حرفش عمل می کند.
  • زهرا راست می گوید و به دیگران کمک می کند.
  • من راستگو هستم و به دیگران احترام می گذارم.

جملات شرطی

  • اگر راستگو باشی، همه به تو اعتماد می کنند.
  • اگر راست بگویی، مشکلت حل می شود.
  • اگر راستگو باشی، به سعادت می رسی.

جملات پرسشی

  • آیا راستگو هستی؟
  • چرا راست می گویی؟
  • راستگو بودن چه فایده ای دارد؟

جملات انشا

  • راستگویی یکی از صفات نیکو است که خداوند آن را دوست دارد. راستگو کسی است که همیشه حقیقت را می گوید، حتی اگر به ضرر خودش باشد. راستگوها مورد اعتماد مردم هستند و همه به حرفشان گوش می دهند. راستگویی باعث موفقیت در زندگی می شود.

نمونه های دیگر

  • راستگویی باعث می شود انسان پاکدامن باشد.
  • راستگویی باعث می شود انسان مورد احترام دیگران باشد.
  • راستگویی باعث می شود انسان به سعادت برسد.

امیدوارم این نمونه ها برای شما مفید باشد.

جمله سازی با کلمه راستگویی کلاس دوم

1. معلم ما گفت که راستگویی یک ویژگی خیلی خوب است.

2. پدربزرگ همیشه به من یادآوری می‌کند که راستگویی مهم‌تر از هر چیزی است.

3. دوست من به خاطر راستگویی‌اش مورد احترام همه قرار دارد.

4. قصه شب گذشته درباره پسری بود که همیشه راستگویی می‌کرد.

5. من برای اینکه همیشه راستگو باشم تلاش می‌کنم.

این جملات با توجه به سطح درک و فهم دانش‌ آموزان کلاس دوم طراحی شده‌ اند و کلمه "راستگویی" را در زمینه‌ های گوناگون به کار می‌ برند.

مطالب پیشنهادی :

جمله سازی با کلمه پند کلاس دوم

جمله سازی با کلمه واقعا کلاس دوم

جمله سازی با کلمه ناچار کلاس دوم

جمله سازی با کلمه روزگاری کلاس دوم

جمله سازی با دارکوب کلاس دوم

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی